Dit is wat je moet weten wat restauranttrends betreft

We hebben geen toverstokje om te beslissen wat er gaat komen in de gastronomie, maar volgens de trends en wat we opmerken in restaurants, kunnen we een idee krijgen van wat er zal komen in termen van trends in restaurants. Ontdekken we het?

Restauranttrends

Zet in op de lokale

Het is een actuele trend en we zullen deze daarom de komende jaren vaak zien. De voorkeur voor het ecologische beweegt zich naar dat wat het dichtst in de buurt is. Dat wil zeggen, dat we door producten te consumeren van het land, de regio, het veld ernaast en, indien van de producent die we ons hele leven al kennen, het ons veel beter smaakt. We eten gezonder en daarbij stimuleren we ook de economie van het gebied.

Flexitarianisme

Het is een trend die is vastgesteld door diegenen die verantwoordelijk zijn voor de Internationale Beurs van Catering, Gastvrijheid en Voedsel, Sirha, die van 26 tot 30 januari in Lyon wordt gehouden, waarin andere invloeden zijn vastgesteld op basis van vier verschillende begrippen: Bewustzijn, Welzijn, Territorialiteiten en Verhoogde ervaring. Welnu, het flexitarianisme wordt opgelegd door deze trend voor het gezonde, maar niet tot in het  extreme. Dat wil zeggen, men vraagt om groenten, maar ook om verse vis van de dag. Het lijkt erop dat dit fenomeen groter zal gaan worden.

Gezond

Het is gelinkt aan het bovenstaande, en misschien ook aan het eerste punt. Welnu, nu komen veel gelegenheden op waar men de vegetarische en veganistische keuken aanbiedt, en in de rest van de restaurants zijn er gerechten voor veganisten, zodat iedereen, als ze als groep of als koppel gaan dineren, diversiteit kan vinden, vooral gelinkt aan gezondheid. Bij wijn groeit deze trend ook hand in hand met veganistische en ecologische wijnen.

Verantwoordelijkheid

Zoals we zien, is dit een andere trend die is vastgesteld door de eigenaren van Sirha. Wanneer we het over restaurants hebben, krijgt dit idee vorm omdat het gebaseerd is op hoe het wordt geproduceerd, geconserveerd, getransporteerd en geconsumeerd, altijd zonder de omgeving te beschadigen. Restaurantprofessionals pleiten in toenemende mate voor ecologische en duurzame oplossingen.

Ervaringen

Consumenten hebben al geruime tijd niet alleen gezocht naar lunchen of dineren, en daarmee uit. Ze willen dat wat wordt aangeboden (het product, het menu, de omgeving …) deel uitmaakt van een ritueel van emoties dat een ervaring genereert. En dit blijft in opmars. De eigenaren van de restaurants moeten bedenken hoe hun gebouwen plaatsen van emotie worden.

 

Uitvoerbaarheid

Deze trend verklaart het digitale tijdperk waarin we leven. De online boekingen en bestellingen van thuis uit zijn al elke dag normaal en het restaurant moet hoe dan ook in dit circuit binnengaan om de omzet te verhogen. Hiervoor is het noodzakelijk om een ​​praktische website te hebben zodat reserveringen direct kunnen worden gemaakt, in een enkele klik en vanaf de gsm.

Geef een reactie Dit is wat je moet weten wat restauranttrends betreft

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *