Wijn helpt bij het verkleinen van de kans op sterfte

Door marigui

De voordelen van wijn zijn talrijk: het vermindert het cholesterolgehalte en voorkomt het risico op hartaandoeningen. En nu, bovendien, dankzij een studie, wordt geconcludeerd dat het de kans op sterfte kan verkleinen. Het onderzoek benadrukt dat wijn die als onderdeel van een ontstekingsremmend dieet wordt gedronken, kan bijdragen aan het terugdringen van de kans op sterfte door welke oorzaak dan ook.

Volgens een onderzoek, uitgevoerd aan de Universiteit van Warschau (Polen) en gepubliceerd in het Journal of Internal Medicine, is het consumeren van voedingsmiddelen en dranken met ontstekingsremmende eigenschappen erg belangrijk wanneer we het hebben over het verminderen van het risico van overlijden van een persoon.

Ontstekingsremmend dieet

Onderzoekers hebben vastgesteld dat een ontstekingsremmend dieet (bestaande uit groenten, fruit, ontbijtgranen, kaas, olijfolie, noten, chocolade, thee en koffie) goed is om de kans op sterfte door welke oorzaak dan ook te verminderen. Dus, het gebruik van gematigde hoeveelheden wijn levert ontstekingsremmend gedrag in het lichaam op en is weldadig voor de gezondheid. Feitelijk raadt het mediterrane dieet de inname aan van veel van deze voedingsmiddelen  en vooral dat U een glas rode wijn per dag mag drinken.

wijn en het risico om te sterven

In de studie analyseerden ze bijna 70.000 mensen van beide geslachten, in de leeftijd van 45 tot 83 jaar, uit Zweden. Volgens deze studie laat het immuunsysteem een ​ontsteking ontstaan wanneer het lichaam wordt geconfronteerd met een potentiële bedreiging, zoals een schadelijke chemische stof of bacteriën. Dit proces kan problematisch worden wanneer de ontsteking verandert in de voorbestemde toestand van het lichaam.

Ze zagen dat degenen wiens dieet vol ontstekingsremmende elementen zaten 18% minder kans hadden om te sterven aan welke oorzaak dan ook dan degenen die minder van die producten consumeerden. De studie toonde ook aan dat rokers die een ontstekingsremmend dieet volgden, grotere overlevingskansen hadden.

Andere voordelen van wijn

kwam het risico om te sterven

• Verhoogt de endorfines. Als we wijn drinken, komen  endorfines vrij en we ervaren een zeer aangenaam ontspannen gevoel.
  • Antioxidanten. De polyfenolen in de druiven zorgen voor een echt krachtige anti-oxiderende werking. Dit vertraagt ​​de veroudering van de zich vernieuwende huid en ze is soepeler en jonger dan ooit.
  • Bestrijdt urineweginfecties. Dankzij de hoeveelheid vitamines en mineralen die het al bevat, voorkomen antioxidanten dat bacteriën zich aan onze blaas of nieren hechten. Dit optimaliseert het filteren en zuiveren van deze organen.

Tambien te puede interesar

Laat een bericht achter